Een kijkje in de keuken bij het Vennoten Service Bureau van De Brauw

Als hoofd van het Vennoten Service Bureau bij De Brauw Blackstone Westbroek werkt Peter van Dixhoorn achter de schermen om ruim 60 vennoten te ontzorgen. Mutsaerts ondersteunt hem daarbij. Volgens Van Dixhoorn staat elke partner wel eens stil bij zaken zoals arbeidsongeschiktheid, overlijden en de oudedagsvoorziening. In gesprek met Peter van Dixhoorn en Tijn Mutsaerts.

Met 19 jaar in het vak is zijn staat van dienst indrukwekkend te noemen. Niet dat hij nu graag op de voorgrond acteert. Juist niet, hij houdt ervan om achter de schermen de ruim 60 vennoten te ontzorgen. We krijgen het idee dat het Vennoten Service Bureau, onder leiding van Peter van Dixhoorn, voor de partners moet voelen als een exclusieve avond uit in een sterrenrestaurant waar je met onberispelijke service in de watten wordt gelegd.

Tijd dus om hem toch een keer op de voorgrond te zetten. Hij is hoofd van het Vennoten Service Bureau (verder: VSB) bij Nederlands’ grootste advocatenkantoor De Brauw Blackstone Westbroek (verder: De Brauw). Het kantoor, opgericht in 1871, heeft vestigingen in onder andere Amsterdam, Brussel, Londen, New York, Shanghai en Singapore. Met een bijzonder trackrecord en sinds 2012 steevast de positie van het nummer 1 advocatenkantoor, mag De Brauw zich terecht tot de top van de Nederlandse advocatuur rekenen.

Snelle opportunistische beslissingen nemen is er bij De Brauw niet bij, een gedegen overweging maken wel. “Hier wordt alles met logica, rust en deskundigheid besloten. Dat maakt werken bij De Brauw ontzettend fijn, je begeeft je hier in een zeer professionele omgeving. Dat doet gewoon iets met je,” zegt Van Dixhoorn. “Daarom werk ik met zoveel plezier bij dit kantoor. Het zijn niet alleen de bijzondere mensen waar ik plezierig mee samenwerk. Er worden pittige prestaties van je verwacht en het is iedere dag een uitdaging, maar vooral een voorrecht om hier te mogen werken.”

“Het VSB is er voor de partners zodat ze zich kunnen focussen op hun drukke bestaan als advocaat en vennoot van het kantoor. Er wordt hier hard gewerkt en voor veel zaken is geen tijd. Daarom hebben wij een ontzorgende functie in de breedste zin van het woord,” vertelt Van Dixhoorn. Van de financiële administratie en verzekeringen tot assistentie bij de aankoop van een woning en de belastingaangifte. “De kunst is om te adviseren over verschillende aangelegenheden passend bij zowel de zakelijke als privé-situatie. Het doel is om met onze service rust te creëren. De partners moeten er op kunnen vertrouwen dat wij alles goed voor ze regelen.”

Volgens Van Dixhoorn (rechts op de foto) staat elke partner wel stil bij zaken zoals arbeidsongeschiktheid, overlijden en de oudedagsvoorzienig. Hoe sta ik er financieel voor? Wat is er geregeld als ik arbeidsongeschikt raak? Kortom: het toekomstplan. Mutsaerts helpt De Brauw met de collectieve verzekeringen voor de partners. De collectieve arbeidsonge-schiktheid- en overlijdensrisicoverzekering zijn volgens Van Dixhoorn in goede handen. “Het zijn gebeurtenissen die grote impact hebben, dan wil je zaken goed geregeld hebben,” gaat hij verder.

Peter van Dixhoorn en Tijn Mutsaerts herkennen elkaars bezieling. Ze hebben dezelfde visie op service, het ontzorgen van mensen en de manier van een dienst leveren. “Je kunt wel stellen dat we snel een klik hadden. De professionaliteit en ‘eagerness for the best service’ is bij Mutsaerts voelbaar en het gevoel was vanaf het begin goed.” Volgens Van Dixhoorn voel je in je poriën dat er bij De Brauw geen genoegen wordt genomen met middelmatigheid. “We streven altijd naar kwaliteit en dat verwachten we ook van de partners waar we mee samenwerken. Dan kom je voor zakelijke verzekeringen voor de partners terecht bij specialist Mutsaerts.”

“Het persoonlijke contact met Mutsaerts was direct aangenaam. Daarnaast maakte het kantoor indruk op professioneel gebied zoals de snelle manier van zaken oppakken. Het is een goed georganiseerde en strakke organisatie” vertelt Van Dixhoorn. Dat Mutsaerts al 90 jaar bestaat en voortkomt uit een familiebedrijf bevalt hem wel. “Dit merk je gewoon. Tijn is een echte ondernemer en samen werken met iemand met een ondernemerschapsmentaliteit en gevoel voor service is prettig. De plezierige samenwerking heeft alles te maken met de grote professionaliteit die heerst bij Mutsaerts. Aangezien kwaliteit bij ons een vereiste is, gaat het om hoe er wordt geadviseerd. Dat staat aan de basis van onze langdurige relatie, die al meer dan 12 jaar rimpelloos voortduurt. Mutsaerts ontzorgt mij en ik kan op mijn beurt de partners ontzorgen.”

Meer informatie?
Wilt u meer weten over verzekeringen voor de advocatuur? Neem dan contact op met een van onze specialisten via telefoonnummer 013 - 594 28 28 of stuur een e-mail.